Mallen maken

heb je Interessante tips of hints ? Hou ze dan niet langer voor jezelf maar pen ze hier neer.

Plaats reactie
wesley1980
chief "on the roader"
chief
Berichten: 95
Lid geworden op: 08-01-2012 00:16

Mallen maken

Bericht door wesley1980 » 07-04-2012 20:46

Ik weet niet of jullie deze tip al kende of weten ....
Als je dus een mal wil maken van een huidig onderdeel en je vernist eerst je onderdeel alvorens je rubber erover te gieten dan heb je een prachtig glazend onderdeel in resin achteraf ! :)

Ps als jullie willen maak ik wel eens wat fotootjes met vb ;)
[size=20][color=red]
Each kit I build is really only practice for the next one![/size] [/color]

duke
chief "on the roader"
chief
Berichten: 662
Lid geworden op: 27-12-2010 18:55

Bericht door duke » 07-04-2012 22:31

ja graag das iets dat ik nog nooit gedaan heb :lol: :lol:

wesley1980
chief "on the roader"
chief
Berichten: 95
Lid geworden op: 08-01-2012 00:16

Bericht door wesley1980 » 08-04-2012 13:07

[quote="duke"]ja graag das iets dat ik nog nooit gedaan heb :lol: :lol:[/quote]

Ik zal zien dat ik deze week even wat foto's upload met voorbeeldjes ! Het is echt wel leuk als je zaken zelf kan maken hoor! :)

De nieuwe wieltjes vs de originele van Italeri
[img]http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3487_n.jpg[/img]

en dan hier de tip met het vernissen van je originele stuk en als je dan je plastiek giet dan komen ze eruit in high gloss resin ... :p

[img]http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6095_n.jpg[/img]

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8695_n.jpg[/img]


De achterkant even gekopieerd ...
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3844_n.jpg[/img]



Voila dit is al een klein stukje ;)
[size=20][color=red]
Each kit I build is really only practice for the next one![/size] [/color]

duke
chief "on the roader"
chief
Berichten: 662
Lid geworden op: 27-12-2010 18:55

Bericht door duke » 08-04-2012 13:54

ja man dik in orde GRAAG meer uit leg,bv producten enz :lol: :lol: :lol: :lol:

wesley1980
chief "on the roader"
chief
Berichten: 95
Lid geworden op: 08-01-2012 00:16

Bericht door wesley1980 » 08-04-2012 14:08

[quote="duke"]ja man dik in orde GRAAG meer uit leg,bv producten enz :lol: :lol: :lol: :lol:[/quote]


sicovoss-nl-1 met harder ( dat is rubber voor de mallen te gieten rond het bestaande stuk )

purmc5 dat is een 2 component dat de resin tot stand stand brengt ( de plastiek dus )

Beide producten komen van vosschemie ! De rubber is wel een duur spul maar echt wel goed spul naar mijn mening !
[size=20][color=red]
Each kit I build is really only practice for the next one![/size] [/color]

duke
chief "on the roader"
chief
Berichten: 662
Lid geworden op: 27-12-2010 18:55

Bericht door duke » 09-04-2012 08:05

die man van voschemie heefd dat bij ons een paar jaar geleden eens komen demonstreren in de club en bij ons zijn er nog die het ook bijna allemaal zelf maken ik kan enkel maar bouwen tijdens de weekends omdat ik int. chauffeur ben en ook daarom ben ik er nooit zelf aan begonen en je moet de lucht ook uit die mengeling van die 2 produkten kunnen treken volgens ik op die demonstratie heb begrepen door vacum te treken anders riskeer je mis vormingen :roll: :roll:

wesley1980
chief "on the roader"
chief
Berichten: 95
Lid geworden op: 08-01-2012 00:16

Bericht door wesley1980 » 09-04-2012 11:44

[quote="duke"]die man van voschemie heefd dat bij ons een paar jaar geleden eens komen demonstreren in de club en bij ons zijn er nog die het ook bijna allemaal zelf maken ik kan enkel maar bouwen tijdens de weekends omdat ik int. chauffeur ben en ook daarom ben ik er nooit zelf aan begonen en je moet de lucht ook uit die mengeling van die 2 produkten kunnen treken volgens ik op die demonstratie heb begrepen door vacum te treken anders riskeer je mis vormingen :roll: :roll:[/quote]

Bwa zo een vaart loopt dat niet hoor! Met die pur mc 5 valt het redelijk goed mee al raad ik beter om te beginnen de pur mc 6 aan dan duurt het 6min voor hij begint te werken ipv van 5min ! Die lucht kan je door trillen naar boven laten komen of door middel van zelf een beetje te porren met bv een heel fijn boortje ( achterkant ervan hé ) en dan komt de lucht er ook zo uit :)
[size=20][color=red]
Each kit I build is really only practice for the next one![/size] [/color]

Terug naar “Tips & Hints”