een vraagje .

heb je Interessante tips of hints ? Hou ze dan niet langer voor jezelf maar pen ze hier neer.

Plaats reactie
silvergun
master "on the roader"
master
Berichten: 48
Lid geworden op: 11-08-2008 17:45

een vraagje .

Bericht door silvergun » 25-08-2008 20:42

Op de beurs in Mons kocht ik mij aan een winkelstandje twee tubes Tamia compound om modelletjes te polishen. het ene tubetje was het blauwe met "fine " er op en het andere was een zwart doosje met "finish".
Eens thuis smeerde ik wat van die "fine" erop , maar ik dacht dat de inhoud van dat tubetje een witte dikke vloeistof zou moeten zijn, maar ik moest er al heel hard op duwen eer er iets uit te tube kwam.
Wat er uiteindelijk uitkwam was een ietwat vochtige poederachtige massa.
Ik heb er serieus mijn werk aan gehad om die plakkende poeder er weer af te krijgen ook nadat ik geschuurd heb met die vierkante schuurmatjes van 3600 en 4000, en zeker in de groefjes en openingetjes. in sommige groefjes in m'n model heb ik het er moeten uitpeuteren met een tandenstoker. :evil: Is dit normaal ? Of zou deze tube te oud geworden zijn zodat ze me een kat in een zak verkocht hebben .
De tube met "finish " er op was daarentegen heel vloeibaar en zal heel makkelijk uit te smeren zijn, maar ik betrouwde het hele zaakje niet meer en heb dit dan ook niet gebruikt.
Moet deze "fine " compound zo zijn , of is dit een slechte tube ?
Wie weet raad? :?

silvergun
master "on the roader"
master
Berichten: 48
Lid geworden op: 11-08-2008 17:45

Tamia compound

Bericht door silvergun » 25-08-2008 21:42

[quote="silvergun"]Op de beurs in Mons kocht ik mij aan een winkelstandje twee tubes Tamia compound om modelletjes te polishen. het ene tubetje was het blauwe met "fine " er op en het andere was een zwart doosje met "finish".
Eens thuis smeerde ik wat van die "fine" erop , maar ik dacht dat de inhoud van dat tubetje een witte dikke vloeistof zou moeten zijn, maar ik moest er al heel hard op duwen eer er iets uit te tube kwam.
Wat er uiteindelijk uitkwam was een ietwat vochtige poederachtige massa.
Ik heb er serieus mijn werk aan gehad om die plakkende poeder er weer af te krijgen ook nadat ik geschuurd heb met die vierkante schuurmatjes van 3600 en 4000, en zeker in de groefjes en openingetjes. in sommige groefjes in m'n model heb ik het er moeten uitpeuteren met een tandenstoker. :evil: Is dit normaal ? Of zou deze tube te oud geworden zijn zodat ze me een kat in een zak verkocht hebben .
De tube met "finish " er op was daarentegen heel vloeibaar en zal heel makkelijk uit te smeren zijn, maar ik betrouwde het hele zaakje niet meer en heb dit dan ook niet gebruikt.
Moet deze "fine " compound zo zijn , of is dit een slechte tube ?
Wie weet raad? :?[/quote]
Na het opbrengen van de compound heb ik deze een 10 tal minuutjes laten drogen alvorens te schuren.

kleinen
chief "on the roader"
chief
Berichten: 167
Lid geworden op: 15-06-2008 14:29

Bericht door kleinen » 25-08-2008 21:48

beste silvergun,
echt normaal is het niet maar dan moet je je tube een beetje masseren :roll: :wink: zodat de inhoud zich weer vermengt en het is eerlijk gezegd wel een beetje poederachtig maar dat kan geen kwaad dat schuurt een beetje alle poliert .Wanneer je gedaan hebt neem je een zachte tandenborstel en dompel je die in lauw water met een paar druppels dreft en maak je je model proper in de groeven niet te hard duwen natuurlijk en dan gebruik je je finish maar daar moet je in de groeven ook goed wrijven of beter blijf er zoveel mogelijk van weg.Is het dat er inde groeven nog zit doe je hetzelfde als met de compound (tandenborstel) en nadien neem je een microvezeldoekje en polier je zonder poliermiddel glanzend succes verzekerd.ik hoop dat je het een beetje verstaat :lol: :D

silvergun
master "on the roader"
master
Berichten: 48
Lid geworden op: 11-08-2008 17:45

Bericht door silvergun » 26-08-2008 20:17

[quote="kleinen"]beste silvergun,
echt normaal is het niet maar dan moet je je tube een beetje masseren :roll: :wink: zodat de inhoud zich weer vermengt en het is eerlijk gezegd wel een beetje poederachtig maar dat kan geen kwaad dat schuurt een beetje alle poliert .Wanneer je gedaan hebt neem je een zachte tandenborstel en dompel je die in lauw water met een paar druppels dreft en maak je je model proper in de groeven niet te hard duwen natuurlijk en dan gebruik je je finish maar daar moet je in de groeven ook goed wrijven of beter blijf er zoveel mogelijk van weg.Is het dat er inde groeven nog zit doe je hetzelfde als met de compound (tandenborstel) en nadien neem je een microvezeldoekje en polier je zonder poliermiddel glanzend succes verzekerd.ik hoop dat je het een beetje verstaat :lol: :D[/quote]

Hey kleine, wel, blijkbaar ben ik het dan die de compound verkeerd gebruikte. :oops: tja,was de eerste keer dat ik ermee werkte zie je.
Maar aan de uitleg die je me geeft heb ik wél degelijk iets hoor, nu weet ik op wat ik moet letten bij mijn volgend gebruik. :roll:
Kleine, bedankt voor je reactie he. :wink:

kleinen
chief "on the roader"
chief
Berichten: 167
Lid geworden op: 15-06-2008 14:29

Bericht door kleinen » 26-08-2008 21:32

graag gedaan man :P

kleinen
chief "on the roader"
chief
Berichten: 167
Lid geworden op: 15-06-2008 14:29

Bericht door kleinen » 26-08-2008 21:33

by the way je hebt de compound zeker niet verkeerd gebruikt maar ik heb dat ook al gehad bij een tubeke :wink:

silvergun
master "on the roader"
master
Berichten: 48
Lid geworden op: 11-08-2008 17:45

Bericht door silvergun » 27-08-2008 18:51

[quote="kleinen"]by the way je hebt de compound zeker niet verkeerd gebruikt maar ik heb dat ook al gehad bij een tubeke :wink:[/quote]

Alee, k'ben blij dat ik niet de enige ben die zoiets tegenkomt. groetjes he. 8)

vinnie
chief "on the roader"
chief
Berichten: 134
Lid geworden op: 21-05-2008 21:57

Bericht door vinnie » 31-08-2008 21:19

Das het gemak van een forum zit je met een probleem er is hier wel altijd iemand die u kan helpen
I know nothing........

I'am from barcelona.

Terug naar “Tips & Hints”